I'm a freelance filmmaker and photographer, born in 1982, living and working in Italy. I work both in team (as a director, editor, cinematographer or motion graphics designer) and independently, from the concept to the final delivery.
I'm a musician, and this passion leads me to carefully choose the music I use in the videos, and also to take care personally of the soundtrack post-production. For this very reason, the relationship between sound and images is a key element in my works.
I've always used the computer as a creative tool and before turning to photography and filmmaking I also worked as a graphic and web designer.
I have a degree in Multimedia Studies, Art, Music and Performing Arts with a thesis about the aesthetics of contemporary art (new media art and bioart), with a focus on the experience of the PAV (Parco Arte Vivente, museum and experimental center for contemporary art, Turin).
I do my work with passion and reliability, because it brings together most of the things I love.
--------------------------------------------------------------------
Sono un filmmaker e fotografo freelance, nato nel 1982, che vive e lavora in Italia. Lavoro sia in team (come regista, montatore, direttore della fotografia o motion graphic designer) che in autonomia, dall'ideazione alla consegna finale.
Sono un musicista, e questa passione mi porta a scegliere con cura le musiche che utilizzo nei montaggi, nonché a gestire direttamente la post-produzione audio dei video che realizzo. Proprio per questo motivo, il rapporto tra suono e immagini è un elemento chiave nei miei lavori.

Ho sempre utilizzato il computer come strumento creativo e, prima di dedicarmi alla fotografia e al video, mi sono occupato anche di grafica e di web design.
Ho una laurea in Multimedialità e Discipline dell'Arte, della Musica e dello Spettacolo, conseguita presso l'Università degli Studi di Torino con una tesi sull'estetica dell'arte contemporanea (new media art e bioart), con particolare riferimento all'esperienza del PAV (Parco Arte Vivente, museo e centro sperimentale d'arte contemporanea).
Svolgo il mio lavoro con passione e serietà, perché in esso confluiscono la maggior parte delle cose che amo.